Zdrowy obiad

0
27
zdrowy obiad - tło

Pyszna panierka, smażone dania, bajeczny sos, najlepiej dwudaniowy – czy to przepis na udany obiad? Mamy lepszy sposób! Zdrowe, smaczne i sycące dania, które zastąpią twoje dotychczasowe nawyki kulinarne! Oto przepisy na zdrowy obiad.

Makaron ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Potrzebne będzie:

  • porcja makaronu (polecamy razowy)
  • dwa opakowania świeżych liści szpinaku
  • słoik pomidorów suszonych
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • oregano, sól, pieprz
  • Przygotowanie:

Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Czosnek również obieramy. Na patelnię wylewamy trochę oleju spod pomidorów suszonych i rozgrzewamy ją. Wrzucamy cebulę i smażymy do zeszklenia. Dodajemy pokrojone pomidory oraz czosnek. Następnie dorzucamy umyty szpinak. Smażymy na małym ogniu, niezbyt długo, gdyż szpinak może stracić swoje odżywcze wartości. Ściągamy z ognia i doprawiamy. W międzyczasie, gdy smażymy składniki, należy ugotować makaron według instrukcji na opakowaniu. Ugotowany wykładamy na talerz i nakładamy szpinak. Gotowe!

Zupa krem z dyni

Potrzebne będzie:

  • dynia typu Hokkaido
  • cebula
  • czosnek
  • kostka rosołowa
  • imbir, gałka muszkatołowa, sól, pieprz
  • olej rzepakowy
  • Dodatkowo:
  • Pestki dyni
  • Kilka kromek chleba
  • Oliwa z oliwek, zioła prowansalskie, sól, czosnek w proszku

zdrowy obiad - dynia

Przygotowanie:

Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy warzywo. Smażymy do zeszklenia. Dynię kroimy w kostkę. Hokkaido nie trzeba obierać, co bardzo ułatwia przygotowanie zupy. Przygotowujemy bulion. Dodajemy do cebuli dynię i podsmażamy. Zalewamy całość bulionem i gotujemy do wrzenia. Ściągamy z ognia, czekamy aż ostygnie. Przestudzoną miksujemy na krem. Dodajemy przyprawy oraz przeciśnięty czosnek. Jeszcze raz miksujemy. Zupa jest gotowa, można przygotować dodatki.

Chleb, rodzaj dowolny, ale taki, który nada się na grzanki, kroimy w kosteczkę. Wykładamy na blachę, polewamy oliwą oraz posypujemy przyprawami. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i pieczemy do chrupkości. Pestki dyni należy uprażyć. Takie dodatki dodajemy na wierzch zupy, serdecznie polecamy!

Zdrowy obiad – to proste!

Zachęcamy was do wypróbowania naszych przepisów. Gwarantujemy, że będą naprawdę pyszne! Sprawdźcie sami, jak prosto i smacznie można zamienić swój zwykły posiłek w, sycący, zdrowy obiad!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here